zaterdag 24 mei 2014

Dag 19

Ontbijt 
  • kiwi
  • smeerkaas
  • knäckebröd
Dit was een van die ontbijtjes die er op foto waarschijnlijk aangenamer uitzien, dan dat ze in het echt zijn. In boekjes zoals de Flair, of nog maar gewoon de verpakking van beschuiten, ziet het er fantastisch uit om zulke dingen te eten. Niets is minder waar. 

Kiwi & smeerkaas is een combinatie die niet werkt.  



Meloen, meloen, meloen, meloen! 
4x meloen, alstublieft!
  • watermeloen 
  • charentais
  • honingmeloen
  • galiameloen
Op de markt kon ik niet kiezen welke meloen ik wou kopen. Ik eet ontzettend graag meloen, zeker als het zo warm weer is. Ik heb er maar gelijk vier verschillende gekocht. 
Omdat ik ook weet dat als ik ze niet direct in stukjes snij, ik daar waarschijnlijk later geen zin in zal hebben, heb ik me een dik half uur bezig gehouden met meloenfruitsla te maken. 

Middageten 
  • sla
  • olijfjes
  • paprika
  • meloen (uiteraard)
  • een meergranenbroodje
  • kippewit
Aangezien ik nu bij alles meloen moet eten, tot ze alle vier op zijn, doe ik dat maar direct! Het verfrist een salade ook meteen (je moet er wel voor zijn). Ik meng graag fruit bij mijn salades, maar niet iedereen doet dat graag. Schep dan gewoon lekker wat extra groentjes erbij!
Ik heb ook een broodje gegeten erbij, dat verbazingwekkend licht was. Ik had gehoopt op een krakend pistoletje, maar in plaats daarvan was het zacht en luchtig.
Ik heb er nog een schijfje kippenwit tussen gelegd, en hopla :)

Tussendoortje 
Ik ga week drie vooral onthouden als de week dat ik zin had om op te geven en de week die moeilijker ging dan de eerste twee. Als oplossing heb ik vier beschuiten gegeten met zelfgemaakte tonijnsla. (tonijn uit blik + dressing + ketchup + kruiden + een eitje, mengen & klaar). 

Dit is wel geen tussendoortje voor elke dag. Hoewel het zelfgemaakt was, was het zeker niet licht. En het moeilijkste moest nog komen...


Avondeten 
Een barbecue in mijn gezin, dat is overdaad. Enorm veel overdaad. En we hebben nog eens niet gebarbecued, nee, het was teppanyaki (een bakplaat voor op tafel te grillen). Koude pasta, koude aardappelen, rijst, brood, vlees & vis, sauskes, alles zoveel als je maar wou!
Ik had gezorgd voor groenten, ook in overdaad gelukkig. Kerstomaatjes, paprika, courgette & aubergine om te grillen, rucola & wortel.
En dan is het moeilijk om te zeggen: Dat neem ik, en dat niet. Ik had uiteindelijk genomen wat je op mijn bord ziet, daar nog wat courgette & paprika bij gegrild. Van vlees had ik een saté met mager varkensvlees (60 gram), een auberginesaté met een plakje filet d'anvers, twee scampi's en een klein stukje zalm (50 gram). En dat terwijl er voor zeker 6 mensen voldoende eten was, waren we maar met drie. Ik vond het heel moeilijk om niet te zeggen 'oh, ik leg nog een stukje vlees van dat op' of 'ik neem nog wat pastasalade'. Nee, ik heb me gekalmeerd en gefocust op de paprika.

Dus om mezelf een schouderklopje te geven, heb ik nog maar een kommetje meloen gegeten & een fietstocht van 10 kilometer gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten