vrijdag 30 mei 2014

Dag 25

Ontbijt 
  • twee eitjes
  • sandwich
Vandaag zou ik naar zee gaan, iets waar ik al even naar uitkijk. Maar omdat ik een treinrit van 3 uur moet overbruggen, dacht ik om een iets steviger ontbijtje te eten. Ik had twee eieren gebakken, en daar een sandwich bij gegeten. 
 

Voor mij is niet de treinrit van drie uur lang het probleem, maar de snoepautomaten in stations. Ik ken mijn eigen valkuil hier, want ik heb twee jaar lang elke week op en af gereisd naar Gent, omdat ik er op kot zat. En ik weet dat die automaten met de kleine zakjes chips & chocolade echt een boosdoener voor mij zijn. Dus dan kan ik beter zien dat ik geen goesting heb in wat dan ook, wanneer ik op het station moet wachten. 

De treinrit overleven 
Ik heb de treinrit overleefd met een blikje cola zero, een flesje spa & een kwart ananas. Na twee uur alleen te reizen, heb ik gelukkig verder kunnen treinen in het gezelschap van de sympathieke Lander. Ons uitje naar zee was vrij onvoorbereid. Maar we hadden er zin in! Ananas maakt trouwens vlekken op je kleren. 't Is maar dat je het weet. En ik gebruik de foto van Spongebob zijn huis, om maar de link naar de zee te maken. 

 

Middageten 
Wie aan de zee zit, moet verse mosselen eten! En zo geschiedde. Het fantastische aan mosselen is dat ze niet veel Weight Watchers punten bevatten. Zelfs een kilo mosselen natuur (met schelp) is geen gevaarlijke portie. En het vult! Bij de mosselen werd er ook een portie frieten geserveerd. Maar die was helaas (of gelukkig?) helemaal niet groot. Ik denk dat als we 150 gram frietjes per persoon kregen, dat het een ruime schatting was. En daarvan heb ik nog een deel aan Lander gedoneerd. Dus hier is de schade nog beperkt gebleven. 


Het enige spijtige was dat we bijna anderhalf uur (!!!) op onze mosselen hebben moeten wachten. Dus ik was al blij dat ik tijdens de treinrit voorbereid was met wat ananas. Anders had ik vast de ober iets aangedaan. Of het eten van een andere klant gepikt. Of Lander had een scène gemaakt. Maar toen ons eten aankwam, was het natuurlijk een grote opluchting.


Let's get to the beach 
Geen dagje zee zonder strandwandeling. Om ons eten te verteren, hebben we een wandeling op het strand (door het zand, puf puf) gemaakt. Heerlijk in de zon, met een fris briesje. Op de dijk was het druk omdat het een feestdag was, maar er waren maar enkele mensen effectief op het strand. Dit zorgde ervoor dat we genoten hebben van een rustige wandeling. 

But first, let us take a selfie!


Avondeten
Na een dagje zee, zijn we weer naar het prachtige Gent gegaan, waar ik mocht gaan logeren bij mijn fantastische gastheer. Lander is een uitermate goede, creatieve kok. Met behulp van een broodrooster, heeft hij vegetarische broodjes gemaakt. Het waren vegetarische schnitzels tussen een bickybroodje, met ketchup. 

De voedingswaarden zal ik maar achterwege laten... ;-)

Never mind, I'm fine. Let's go dance.
's Avonds gingen we nog een stapje in de wereld zetten. En daar heb ik enkele keuzes gemaakt, die misschien niet zo goed waren. Het was best nog wel warm op de avond, en wat smaakt er dan goed? Inderdaad, cocktails. Blue Lagoon, Amaretto-Appelkers,... Het passeerde onze tafel en op de een of andere manier, heeft de barman ons steeds van dat soort drankjes gebracht. Ik kan me amper herinneren dat ik het besteld heb (oké, nee, dat is niet waar, ik heb het heel bewust besteld en ik heb er enorm van genoten). Maar ik wil de suikers niet tellen die ik heb opgedronken.

Hoe dan ook. Ik hou van Gent, ik hou van de zee (die in Oostende ligt trouwens, niet in Gent). Ik hou van genieten met Lander en ik hou van eventjes niet in Hasselt zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten