dinsdag 13 mei 2014

Dag 8

Ontbijt 
  • 200 gram magere yoghurt
  • kersen
  • 30 gram muesli met rozijnen en kokosnoot
De kersen die ik op de markt heb gekocht gisteren, heb ik vandaag gemixt met de yoghurt. Zo is het heel eenvoudig je eigen fruityoghurt te maken. In de fruityoghurt in de winkel, zitten vaak toegevoegde suikers, die in deze zelfgemaakte variant niet zitten.

Daar wat muesli bij, nog wat ganse kersen, en hup. Mijn dag was goed begonnen! Ook omdat ik een mooi resultaat op de weegschaal had staan, uiteraard!


Tussendoortje 
  • 2 knäckebrödjes
  • vleessla
  • witte nectarine
Soms weet je dat dingen niet goed voor je zijn, maar je eet ze toch. Ik heb een zwak voor slaatjes zoals vleessla, krabsla, zalmsla,... en als het thuis ligt, kan ik er moeilijk van af blijven. Ook al ligt er gezonder broodbeleg, zo slaatjes op een geroosterde boterham is altijd beter. Om mezelf content te stellen, heb ik wat gesmeerd op knäckebröd, maar dat moet volstaan om weer een week zonder slaatjes toe te komen! Er zit te veel mayonaise en andere brol in, dus het is beter als ik het niet eet. Wat ik wél doe, is zelf mijn tonijnsla maken. Maar dan heb ik ook in de hand wat er in zit.

Love those biceps, triceps and shoulders! 

YouTube is een superhandig kanaal, ook zo voor trainingen, mini-workouts of geschifte sportschema's. Ik heb random gezocht naar een workout voor armspieren, en ben bij dit terecht gekomen: https://www.youtube.com/watch?v=hAGfBjvIRFI
Het duurt nog geen 13 minuten, het lijkt niet zwaar, maar ik beloof plechtig (aangezien ik dit de dag erna pas schrijf), dat het je armspieren doet afzien. 

Ik heb geen gewichtjes thuis, dus heb ik twee flesjes melk gebruikt van een halve liter. Ik noem dit een aanrader, voor iedereen die brandende spieren wilt hebben de dag nadien!



Middageten 
  • 2 eieren
  • champignons
  • 30 gram hesp
  • wat bieslook
Twee eieren, een hoop champignons, wat hesp en enkele steeltjes bieslook. Oh, en wat olijfolie om de pan in te vetten, meer heb je niet nodig voor een deftige maaltijd. De bieslook was ook alleen maar om het mooier op de foto te laten ogen, wat een fail is, aangezien je de bieslook amper ziet.

Ik had eerst de champignons en de hesp apart gebakken, om ze daarna op de omelet mee te bakken. Ik heb dit zo gedaan, want als ik de eieren over de champignons had gedaan, dan zag het er uit als een bijeenschraapsel van voze dingen. Dus ja, ik steek moeite er in om mijn eten zo mooi mogelijk te presenteren voor deze blog. Maar dit heeft ook een voordeel. Ik doe ook bepaalde dingen niet, om het mooier te laten ogen. Voor dit dieet, deed ik soms nog wat geraspte kaas op een omelet (omdat het lekker is), maar het zou de foto niet mooi gemaakt hebben + het is ongezond.


Working on that butt!

Ik had nog niet genoeg na de workout voor mijn armen, nee, ik ben ook nog op een spinningfiets gaan zitten, en ik heb serieus doorgetrapt! Twintig minuten lang heb ik gepuft en gehoopt dat de fiets spontaan kapot zou gaan, maar helaas heb ik de volle 20 minuten uit gefietst en ik was heel blij dat ik kon douchen nadien. 

Maar met een goed muziekje, gaat alles (of zeer veel!). Zoals Eminem dat zo mooi zegt in Lose Yourself 'Succes is my only motherfucking option, failure is not.'


Avondeten 
  • peultjes
  • 80 gram kipfilet
  • rijst
Eigenlijk heb ik home-made Chinees gemaakt. Met een nasi goreng kruidenmengeling, heb ik kip, peultjes en rijst gewokt. De kruidenmengeling komt uit den Aldi, van de Chinese week die er soms is. Er zitten kruiden en gedroogde groentjes in, die opwellen in de wok. Je moet enkel water toevoegen en het laten doorkoken. 




Nuts 

Ik ben gisteren nog met vrienden op café geweest, en zoals alle sympathieke barmannen doen, gaf die van gisteren ook een kommetje gezouten pindanootjes. Je gaat er meer door drinken, maar eens je er eentje hebt gegeten, kan je er ook niet mee stoppen. Of ik zal voor mezelf spreken, ik kon er niet mee stoppen. Maar met mijn spinning-sessie in het achterhoofd, heb ik het mezelf niet te hard kwalijk genomen.

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig, maar weet dat er in veel van die kruidenmengelingen ook nog suiker (dextrose, ...) inzit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, ik heb die work-out net gedaan als blokontspanning (ideaal qua tijd) en ik moet zeggen, i feel it burn :p Er staan van dezelfde maker nog veel filmpjes op.
    Mss niet elke dag dezelfde spiergroep trainen, je geeft ze best wat rust.
    Maar, goed bezig Michelle :)

    BeantwoordenVerwijderen