vrijdag 16 mei 2014

Dag 12

Deze ochtend moest ik op een onaangenaam uur opstaan, voor het goede doel. Met dat goede doel bedoel ik: Acties voor de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie. Ik zet mij heel graag in voor deze doelgroep, dus ook deze ochtend. Met enkel een banaan als ontbijt, vertrok ik naar Hasselt om een zichtbaarheidsactie te doen. Dat klinkt nu heel ongezond, maar we zouden na de actie samen gaan ontbijten. Daarom had ik een banaan gegeten, zodat ik mee kon gaan ontbijten, maar niet met lege maag moest vertrekken. 

Ontbijt 
  • 2 pistolets
  • versgeperst fruitsap
  • thee
  • kaas
  • hesp
  • smeerboter
Ik kon niet kiezen welk ontbijt ik nam, omdat we allemaal hetzelfde besteld hadden. 

Hesp op zich valt nog mee, qua punten dan als ik weer in Weight Watchers-termen denk. Kaas is wat minder goed, maar volgens WW moet je 3 kaas- of melkproducten per dag consumeren.

Maar ik had me hierop voorzien, en vooral veel op en af gelopen tijdens de actie om mensen te bereiken. We deelden stickers uit, die opgeplakt konden worden. Deze stonden voor solidariteit, tegen geweld tegen holebi's en transgenders.

Na het ontbijt, het was inmiddels al 11 uur, zijn we door gegaan om onze actie voort te zetten op PXL Hogeschool. Dit viel tijdens de middagpauze van de studenten, maar had weer veel succes. En net door dat succes en mijn eigen enthousiasme, heb ik niet gegeten in de namiddag. Want na het actievoeren op de hogeschool, vertrokken we naar het station van Hasselt om daar óók nog onze stickers uit te delen. 

Ik heb wel een flesje Cola Zero gekocht, en daar van gedronken (het voelde wat alsof het mijn maag vulde). Om half zes 's avonds was ik thuis. Ik kon nog niet meteen aan het avondeten beginnen, dus heb ik snel een zakje chips gegeten, Nacho's van Weight Watchers. Het is een klein zakje chips met nacho's, maar het ideale om nog even honger te lijden tot het avondeten. 

Avondeten 

Vrijdagavond was een luie avond, en we gingen pizza uithalen. Verse, Italiaanse pizza, met een heerlijk dunne korst, lekker gesmolten kaas, zeevruchtjes die erom smeekten gegeten te worden. En ik heb er gewoon nee tegen gezegd. Ik heb er niet éénmaal nee tegen gezegd, ik heb er 20 keer nee tegen gezegd. Eerst 19 maal in mijn hoofd 'nee ik ga geen pizza eten', en dan uiteindelijk nog eenmaal hardop toen mijn ouders het vroegen. 

In plaats daarvan heb ik een heerlijke wrap gemaakt, die ik niet meer dicht kon wrappen omdat hij te vol zat. 
  • kipfilet
  • champignons
  • dürüm
  • komkommer
  • tomaten
  • lente-ui
  • sla
  • rucola
  • mozzarella
  • olijven
  • zoetzure saus  
De kipfilet had ik gebakken, samen met champignons, in wat olijfolie. Ik had het goed afgekruid met kippenkruiden. Het was een heel eenvoudige maaltijd, en ik voel me er veel beter bij dat ik dit heb gegeten, in plaats van pizza!

Op de foto lijkt het trouwens alsof het een gigantische hoop kipfilet was, maar dat is slechts gezichtsbedrog. Eronder ligt namelijk nog een stapel champignons en groentjes. 


I like to move it, move it. 

Mijn beweging van vandaag was het hollen van hot naar her, mensen achterna lopen om ze op de hoogte te brengen van de actie, en wandelen naar verschillende plaatsen binnen Hasselt. Dat allemaal terwijl we rond zeulden met ons promomateriaal. 

Ik ben, weeral, uiterst tevreden over deze dag! Enkel het feit dat ik geen middagmaal heb gehad, stoort me. Niet omdat ik meer honger heb gehad, maar omdat ik een vast ritme en patroon probeer vast te houden qua uren dat ik eet, en een maaltijd overslaan vind ik echt not done.

Maar bon. We zullen er maar niet over klagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten