dinsdag 13 mei 2014

Dag 9

Mijn schouders doen zeer. Mijn bovenarmen staan in brand. It's a wonderful feeling!

Ontbijt
  • tarwebroodjes
  • americain préparé
  • banaan
  • magere yoghurt
  • citrusthee
Ik heb vaak problemen met keuzes maken. Kiezen is verliezen, en als je het ene neemt, kan je het andere niet pakken. Daarom heb ik deze morgen maar alles gepakt. Enerzijds had ik drie tarwebroodjes (zo krisprolls) met americain préparé. Qua Weight Watcher punten valt dat heel goed mee.
Daarnaast had ik ook een potje magere yoghurt, waar ik mijn banaan in versneden had. En dan nog een kop citrusthee om het geheel compleet te maken. Ik vind het fijn dat ik de tijd kan nemen om een ontbijt te maken en te consumeren, een privilege dat niet veel mensen hebben. Ik weet ook dat wanneer mijn stage op 29 september opnieuw begint, dat ik 's ochtends niet zoveel tijd meer ga hebben. Maar ik ga proberen de gewoonte te leren dan om vroeger op te staan, net om mijn tijd te kunnen nemen. Haast en spoed, is zelden goed.

Killing my body 
Ik ben niet daadwerkelijk mijn lichaam aan het vermoorden, alleen selectief deeltjes aan het verliezen (om ze daarna nooit terug te vinden). Met die deeltjes bedoel ik natuurlijk vetten. 
Om te beginnen heb ik gefietst op de hometrainer. 
--->
Je kan het gewoon aflezen. Ik heb een dikke 20 minuten gefietst, een kleine 9 kilometer getrapt, en op de kop 209 calorieën er af gekickt. Ik vind dat kei-goe!

Middageten 
 
Wat nog beter was, was de salade die me nadien te wachten stond. 
  • couscous
  • sla
  • komkommer
  • tomaat
  • fetakaas
  • appelsien
  • passievrucht
  • olijven 
  • lente-ui
Lovely! Een salade met fruit vind ik sowieso al een topper, en passievrucht & appelsien dienen goed om bij een salade te eten (net zoals aardbei en meloen), maar ik had ook ergens een andere energiebron nodig. Daarom heb ik wat couscous afgekookt en er olijven over gedaan. 
 
Als ik het zo bekijk, was dit echt wel een allegaartje van een salade. Ik heb gewoon van alles samen gegooid, zonder te kijken wat nu effectief samen paste. Gelukkig ging dit nog allemaal. En dat terwijl ik een supergroot boek heb met allemaal salades (Het grote Saladeboek).  

Loooove those shoulders 
Als ik ijs kon injecteren in mijn schouders, dan zou ik dat doen. Ze doen pijn van dat stomme work-outfilmpje van gisteren. Geen betere manier om dat te bestrijden, dan het filmpje nog eens af te spelen en enthousiast mee te doen! De vrouw die de instructies geeft, vraagt ook expliciet 'Can you feel it burn?'. Gisteren: nee, vandaag: JA! Maar no pain, no gain. Dus morgen doe ik het nog eens!

De kers op de taart

Fruit verzacht de pijn na de work-out. Dat is eigenlijk niet waar, maar het bedaart mijn gemoed wel. De zoete smaak van kersen, en de sappige nectarine, waren de ideale troost voor mijn schouders. Dus kersen, dat is als de kers op de taart. Maar dan zonder de taart. 

Avondeten

Een schitterend avondmaal: Spaghetti bolognaise. Puur, met gehakt, met kaas, met een stukje stokbrood. Ik ben een rebel. Een rebel die vanavond nog even op de hometrainer zal doorfietsen om nog wat kaas en gehakt er af te trappen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten