woensdag 28 mei 2014

Dag 24

Ontbijt
  • 2 knäckebröd
  • smeerkaas
  • gerookte zalm
  • blauwe druiven
Ik had nooit gedacht dat dit ontbijt voldoende zou zijn. Want als je het bekijkt vanuit een hongerig persoon met overgewicht, dan zijn dit twee beschuiten & wat druiven als ontbijt. Gelukkig ben ik nog altijd een persoon met overgewicht, maar heb ik geen grote honger meer. Ik eet om te leven, en ik leef niet om te eten. Dus dat is al mooi dat ik dit bereikt heb. 


Het knäckebröd van Wasa zijn trouwens geen beschuiten, maar voedzame crackers met vezels. Daarop wat magere smeerkaas om een portie calcium binnen te krijgen, en dat zit goed. De zalm erop, als vette omega 3-vis, maakt het geheel af. Nog enkele druifjes voor een zoete toets & voila. Breakfast. 
Tussendoortje 
Niets meer (en ook niets minder) dan een banaan!
Middageten 
  • salade
  • komkommer
  • tomaat
  • olijven
  • knäckebröd
  • ansjovis
  • zilverui
  • wortel
Bij het middageten is er iets gigantisch misgegaan. En daarmee bedoel ik: Huuuge error. Ik zal eerst beginnen bij het goede deel. Ik had een salade gemaakt, met de usual stuff. En ik wou een soort van tapenade maken met ansjovis, zilverui en zo... Ik dacht: 'Ik ga dat eens proberen.' Dus ik gooi alles in de blender, om er een papje van te maken, en de mixer maakt vreemde geluiden (het leek alsof hij intern ontplofte en de stukken er van af braken). Maar er leek niets vreemd te zijn met mijn ongemixte tapenade, dus dat was een meevaller. Ook niet gemixt zou dat wel lukken.

En ik doe de tapenade op mijn knäckebröd, ik neem een hap en begin te kauwen. En er zat iets hard in. Ik kon het niet direct plaatsen, maar er is dus effectief een stuk plastiek afgebroken, deels meegemixt in de tapenade en te klein om eruit te vissen. 

Dus daar ging mijn briljante idee. & Dus is het maar salade met knäckebröd geworden.


Avondeten 
  • 85 gram varkensgebraad
  • champignons
  • chilipeper & sjalot
  • bolcourgette
  • quinoa
  • room (15% vetgehalte)
Dit is de eerste keer dat ik blog over quinoa. Ik eet het graag, omdat het zo een fijne textuur heeft, en je kan er alles mee doen. Zoals een courgette opvullen. 
Ik heb een pan vol water gedaan & wat bouillon er van gemaakt. Daarin heb ik de courgette even laten garen, zodat ik hem niet koud moest opeten, maar dat hij toch wat gewarmd was. De bouillon zou een extra smaak geven eraan. 
Het vlees heb ik kort aangebakken in een andere pan, samen met de sjalot & de chilipeper. Toen het vlees aangeschroeid was, heb ik het uit de pan gehaald. Vervolgens heb ik de champignons mee gebakken, en dat nog laten doorkoken in wat room. 
De courgette had ik een beetje uitgehold, zodat ik de quinoa er in kon doen met de champignons erop. Ik wilde eigenlijk een mooie presentatie maken van dit gerechtje, maar het is uiteindelijke een kotsende courgette geworden. Ik denk dat mijn poging op zich wel de moeite waard was...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten