zaterdag 10 mei 2014

Dag 6

Ontbijt  
  • Magere yoghurt
  • Passievrucht
  • Banaan
  • Peer
  • Twee eetlepels havermout
Zoals ik gisteren zei, ik heb geen foto van het eindproduct van mijn ontbijt. Magere yoghurt met fruit en havermout, ziet er uit als braaksel en is allesbehalve een streling voor het oog. Maar bovenal: Het is powerfood en superlekker. Het is fruitig, het vult, het is geen slappe pap. Het heeft me even tijd gekost voordat ik de smaak van havermout te pakken had, maar nu heb ik het heel graag. Ik vind het niet lekker in warme melk, maar als het wat opgestijfd is in de frigo, met fruit eronder, jummie!
Vandaag heb ik een lange werkdag voor de boeg, dus een stevig ontbijt is meer dan welkom. Ik heb dan ook geen andere foto om te tonen, dan dezelfde foto van gisteren. Wie nieuwsgierig is naar hoe havermout er met yoghurt uitziet: zo.


I'm singing in the rain

Toen ik opstond, zag het er nog niet naar uit dat het zou regenen. En naïef als ik ben, ging ik met de fiets naar mijn studentenjob.Ik denk dat ik mijn eigen straat nog niet uit gefietst was, of het begon al te regenen. Maar er was geen bus meer om op mijn werk te geraken, dus gebruikte ik mijn sjaal als kap en fietste ik lustig verder. 
Tussendoortje 
Op mijn studentenjob heb ik twee kleine pauzes en een langere middagpauze. Tijdens mijn eerste pauze heb ik twee Weight Watchers-koekjes gegeten. Het waren zandkoekjes met karamel, ter waarde van 2 punten (vergeleken met een Leo = 5 punten, 1 Bueno-staafje = 3 punten). 
Middageten
  • 80 gram kipfilet
  • 180 gram pasta
  • halve mango
  • honingmosterddressing van Weight Watchers
Met wat geluk ben ik dressing van Weight Watchers tegen gekomen in de Carrefour, meer bepaald honingmosterd. Dit is dressing die heel goed gaat bij slaatjes, maar nog meer met kip. Deze dressing telt ook géén punten, iets wat mij verwonderde. Toen ik het proefde wist ik waarom, het lijkt me voornamelijk op basis van water gemaakt te zijn. Mosterd en mosterdzaadjes, bevatten ook geen punten. Alleen de honing blijft me een raadsel. 
 
Daarnaast is kip en mango ook een supercombinatie. En bij kip past dan weer pasta. Ik heb het koud gegeten, want anders zou mijn mango plat geworden zijn. Het was best wel een grote portie, maar zeker ook eentje om nog enkele uren verder op te kunnen werken. 






Tussendoortje

Dit spreekt voor zich, denk ik.

Avondeten 
Oh ow, dit was de eerste keer deze week dat ik niet thuis gegeten heb, en dus helemaal niets zelf in handen had. Na het werk ging ik met mijn collega's uiteten. Het enige wat ik hier heb kunnen doen, is op voorhand het menu opzoeken en voor mezelf vastleggen dat ik daarbij zou blijven. 
Pasta's kon ik al op de kaart schrappen, omdat die meestal met roomsauzen worden gemaakt. Niets met frietjes, niets met te veel vlees, niets met te veel saus. Dat bracht mij terug op de mogelijkheid om vis met rijst te eten, pasta en kip of een salade. Omdat ik als arme student niet te veel geld wil uitgeven, ook al is het aan lekker gezond eten, heb ik de vis ook van mijn lijstje geschrapt. Pasta met kip had ik deze middag, dus ik zou voor de salade gaan. 
 
Na wikken en wegen, ben ik voor de salade met scampi gegaan. Een perfecte keuze, zo bleek! Op de scampi's zat wat roomsaus, maar voor de rest was dit een bord zonder dressing (de  tartaar was apart), zonder extra's, zonder vetten. Met andere woorden: i-de-aal. Ik heb er twee sneetjes donker brood bij gegeten, and that was that. 
Ik heb wel wat gesnoept van het kommetje zoutstokjes dat op tafel stond. Maar er was geen dessert, en ik ben bij cola light gebleven als drankje. 
I'm going home 
Als je met de fiets ergens naartoe gaat, moet je ook met de fiets terug komen. En gelukkig was het opgehouden met regenen, toen ik naar huis fietste na dit fijn etentje. 

Merci 

Om de dag af te sluiten, heb ik tijdens het schrijven van dit blogbericht een kop kruidenthee gedronken, en twee Merci-chocolaatjes gegeten. Ik deed dit uiteraard op een verantwoorde manier, om jullie op symbolische wijze te bedanken voor het lezen van de blog & de aanmoedigingen die ik blijf krijgen :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten