vrijdag 16 mei 2014

Dag 11

Ontbijt
  • 200 gram magere yoghurt
  • 2 passievruchten
  • koffielepel chiazaadjes
  • halve appelsien
  • 2 eetlepels havermout

Een dag nadat ik veel eet, heb ik 's anderendaags vaak een gevoel van 'pfft, maakt het nog uit?' Maar dat is niet de mentaliteit die ik wil meegeven in mijn blog. Dat is niet het gevoel dat ik wil creëren rond misstappen. 

Dus, ik ben met volle moed begonnen. Ik heb twee passievruchten gemengd onder yoghurt, appelsien fijn gesneden, en nog wat chiazaadjes over de yoghurt gedaan. Daar wat havermout bij, en voila. Een supergezond ontbijt. 


Faster, faster! 

Ik heb een serie opgezet, waarvan de afleveringen ongeveer 20 minuten duren, en ik ben op de hometrainer gaan zitten. En ik heb gefietst! Eens 100 minuten gefietst, begint de teller weer van 0. De kilometers en de calorieën, blijven echter wel doortellen.



Middageten
  • tomaten
  • komkommer
  • wortel
  • +/- 100 gram tonijn
  • dressing met peper
  • olijven
  • lente-ui
  • crackers
  • lente-ui
  • salade
  
Mmmmmm, ik hoor het jullie denken. En ik kan alleen maar zeggen: Zo was het ook. Een salade is zo simpel en zo snel gemaakt. Alle groenten waren vers en vers gesneden. De dressing was gemaakt met de dressing van Oil & Vinegar, en ik heb er flink wat peper onder gedaan. 

Als ik mijn salades gevarieerd kan houden, of alleszins als gezonde middagmaaltijd kan blijven houden, dan komt alles in orde. Als ik met Weight Watchers punten zou moeten tellen, dan is dit heel bord, minder dan drie boterhammen met jonge kaas en boter. En wie kiest er dan voor simpele boterhammen? Ik niet!


Ploeteren door de modder 

Het was ideaal weer om te gaan fietsen en te wandelen, dus ging ik samen met een vriendin... fietsen en wandelen! Wat minder aangenaam was, was dat het bos nog modderig was van de regenbuien, waardoor het meer een hindernissenparcours dan een wandeling werd. Maar we hebben een uurtje gefietst en gewandeld, en da's weer een extra uur geweest dat ik niet op mijn lui gat heb gezeten!

Avondeten 
  • courgette
  • aubergine
  • ui
  • paprika
  • tomatenpulp
  • pasta 
 Door mijn uitspatting van gisteren, heb ik deze avond ook geopteerd voor een vegetarisch avondmaal. Het vlees dat ik normaal gezien in deze pasta gedaan zou hebben, heb ik vervangen door extra groenten. 

De paprika was degene die ik afgelopen zondag heb versneden en in de diepvriezer gestoken heb. Daarom is dat handig. Ik maak een saus, of een groentemix, er ontbreekt iets, ik duik in de diepvriezer... En daar ligt gewoon nog paprika! 

De groentjes had ik gewoon in een pan gebakken, en erna tomatenpulp bij gedaan. Dat had ik afgekruid met bruschettakruiden en voila! Een pastasaus die klaar was in tien minuten!

Als ik gisteren met vandaag vergelijk, dan ben ik tevreden dat ik het er vandaag zo goed van afgebracht heb!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten