dinsdag 6 mei 2014

Dag 2

Ik moet zeggen (ik denk dat het gepast is mezelf ook te complimenteren), dat dag 1 geslaagd was. Goed begonnen, half gewonnen. Helaas ben ik niet 10 kilo in 1 nacht afgevallen, en zal ik er langer over moeten doen dan twee dagen. 

Ontbijt
  • 1 appel
  • 30 gram havermout
Deze ochtend ging ik voor een krachtontbijt! Een lekkere, sappige appel in blokjes gesneden, samen met wat havermout. Het valt op geen enkele manier smakelijk te presenteren, maar het vult wel ontzettend. Zeker als ontbijt vind ik dat belangrijk. 

Deze ochtend koos ik voor thee met pepermunt en kruiden. Een pittig theetje om mee te beginnen!

Ik denk trouwens van alle gewoontes die ik de afgelopen maanden heb aangeleerd, dat theedrinken daar de beste van is. Ik drink graag frisdrank, meestal ook de zero/light versies, maar dan zit je nog steeds met dat koolzuur. En thee, dat is thee. Dat is goddelijk soms. Ik heb verse granaatappelthee met kruiden, en wauw. Daar word ik gelukkig van en ik kan er intens van genieten.

Let's go shopping!

Als er iets is dat als topsport erkend zou moeten worden, dan is het wel shoppen. Het op en af lopen in de winkelstraat en heulen met zakken: Amai! Als ik eerlijk moet zijn, heb ik pijn aan mijn bovenbenen van gisteren te fietsen en te dansen. Wat goed is, denk ik. Want zure spieren is iets wat niet met regelmaat in mijn leven voorkomt. 

Het shoppen heb ik niet gedaan om nieuwe kleren te kopen, dat zou wat gek zijn aan het begin van een dieet. Maar ik heb gewinkeld voor mijn neefje een cadeau te kopen voor zijn mooie rapport. Zoals ik had kunnen voorspellen, zou ik ook wel zin krijgen om iets te snoepen. Hoewel mijn voornemen was om de eerste twee weken niet te snoepen, heb ik dit moeten opgeven. Of nee, ik heb het bewust gedaan. Sommige mensen zeggen dat je moet doorbijten die eerste weken, en dat de zin om te snoepen dan mindert. Ik weet uit ervaring dat het bij mij niet echt mindert, maar dat ik echt immens fel aan alles begin te denken wat ongezond is. Ik ben vandaag al aan die voorzorgen begonnen. 

En daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ik chips en snoep en koeken heb gekocht. Nee, ik heb gezorgd dat ik gezonde(re) alternatieven heb. 

Muesli! Een zakje met rozijn en  kokosnoot, een ander zakje met fruit en noten. Muesli wordt ook als 'heilig powerfood' omschreven, maar toch moet er zorgzaam mee omgesprongen worden, zeker als er extra's in zitten.  

Muesli, zeker de crunchy muesli, vind ik heerlijk als tussendoortje. Met wat yoghurt of fruit, mmmm! Maar als ik het eet, is het meestal maar 30 gram. Niet enkel als tussendoortje, maar ook als ontbijt is het een leuke starter. Het zoete van de rozijn en in de muesli, of de crunchy versie, zorgt voor een klein snoepgevoel. Het lijkt me alvast een pak beter dan chips, chocola of snoep.


Second of all: Weight Watchers koekjes. Ik heb in mijn vorige dieet het programma van Weight Watchers met succes gevolgd. Ik ben toen in een dikke vijf à zes maanden tijd 20 kilogram verloren. Als ik van dieetkoekjes een soort vertrouw, dan zijn het die van Weight Watchers. Bovenal zijn deze koekjes lekker en geen droge sponzen.


Last but not least: Biscuits. Het zijn ietwat droge, volkoren koeken, maar er zitten heel veel vezels in. En vezels, die zijn goed. Maar ik heb alvast voldoende alternatieven voor wanneer de eerste vreetbuien zich zouden aanbieden. Ik heb vandaag twee van deze biscuits gegeten.  


Middageten

  • Gegrilde kipfilet
  • Gegrilde paprika
  • Pasta
  • Mangopulp dressing
Gisteren at ik de inhoud van het linkerkommetje, vandaag van het rechter. Het enige verschil was de smaakmaker: Namelijk mangodressing. Het is heel verfrissend, wat zoetzuur. Anderhalve eetlepel was voldoende om alle pasta de smaak mee te geven. Ook vind ik groene paprika vaak wat bitter smaken. Het zoete van de mango bracht hier een fijne compensatie. 

Ik heb dit gisteren al gemaakt, omdat ik vandaag nog even op school moest zijn rond de middag. Deze pasta heb ik dus ook koud gegeten, en dat ging perfect. 

I would walk 500 miles

500 miles, ofwel 804 kilometer. Ik ga het er niet als extra uitdaging bijnemen, maar ik probeer dagelijks wel voldoende te wandelen. Dat wandelen hield vandaag deels het shoppen in, maar ook het afstappen aan de verkeerde bushalte en vervolgens te voet verder moeten. En ook het verkeerd wandelen, waardoor ik een omweg heb gemaakt. Eerst dacht ik 'verdoeme he', maar toen bedacht ik me hoe fantastisch dit stom toeval was. Het had me niet beter kunnen uitkomen eigenlijk. 

Avondeten
  • Couscous
  • Varkenshaasje (+/- 80 gram)
  • Champignons 
  • Mosterdsaus

Waarom ziet die couscous er uit als korrelige wortelpuree? Omdat het een mix is van normale met tomatencouscous. Ik heb het hoogstwaarschijnlijk op een zeer onorthodoxe manier gebruikt in mijn gerecht, maar het fijne aan couscous is dat het heel snel klaar was. Aangezien ik pas om half acht 's avonds thuis was, zou een snelle hap welkom zijn.

De champignons heb ik gebakken in een geutje olijfolie, met flink wat peper en een snuifje grof zeezout. Het varkenshaasje was al bereid (ik ben nog student en woon dus ook thuis), met een mosterdsausje. Varkenshaasje is een relatief mager stukje vlees, en gezien de beperkte hoeveelheid die ik nam, heb ik er ook een lepel saus bij genomen. 

Dit was dag 2. Weinig fruit nog maar, ik weet het. Maar ik ga morgen grote inkopen doen, en hoop dan over een indrukwekkender fruitaanbod te bloggen. 

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor alle lieve berichten, steun en aanmoedigingen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten