zaterdag 24 mei 2014

Dag 20

Ontbijt 
  • meloen
  • tarwe
  • yoghurt
Ik had nog nooit gewerkt met tarwezemelen als onderdeel van een maaltijd, maar natuurlijk had ik het wel gekocht vanuit het idee 'het zal wel goed zijn voor mij?'. Ik heb het met meloen en yoghurt gegeten als ontbijt, in plaats van havermout. En dat ging wel. 
 
Het vervelende aan tarwe is dat het overal tussen je tanden kruipt, hoe je ook poetst. Je hebt er dus uren plezier van als het ware!
 
 
Fietsen! 
Ook vandaag was het nog schitterend fietsweer, en daar heb ik niet van kunnen profiteren. Ik ben naar mijn werk gefietst, en deze avond naar de cinema. Maar dit was het ideale dagje wel om een fietsroute uit te stippelen met dat mooie fietsnetwerk dat er bestaat. Maar helaas! 
 
Tussendoortje 
Granny Smith is een fantastisch appelras, al zeg ik het zelf! Een goede, zure appel. Lekker!
 
Middageten 
 
Met de overschotten van gisteren (die er talrijk waren), heb ik een salade gemaakt met blokjes mager varkensvlees & een broodje. Ik heb van alles onder elkaar gemengd. Kerstomaatjes, paprika, rucola, wortel, courgette, aubergine,... 
 
 
Tussendoortje 
Weight Watcherskoekjes met karamel, ideaal om even weer op te krikken na een drukte in de winkel! 
Avondeten 
Ik heb, voor het eerst, geen foto. Ik ben het knal vergeten! Maar ik heb een stukje stokbrood gegeten met wat boter & filet d'anvers. Heel simpel, geen groenten, geen fruit. Gewoon een broodje met beleg. Misschien daarom dat ik geen foto heb genomen, omdat het niet speciaal genoeg was :)
 
Cinema'ke doen 
Samen met vrienden ben ik vanavond naar de cinema geweest. En uiteraard: BAM, ik ben verleid door een zak chips. En ik heb hem tot de laatste kruimel opgegeten! En ik excuseer me niet. toen ik het opbiechtte aan een vriend zei hij: 'Je bent toch keigoed bezig, kan geen kwaad, gewoon doordoen nu.' En dat is een advies dat ik zeker opvolg. Het waren Lay's Oven Baked, 70% minder vet MAAR! Ik kan intussen wel al verpakkingen lezen. Meestal is het zo dat gereduceerde vetten, worden gecompenseerd door suikers. En beiden zijn slecht. Een 600 calorieën heb ik opgegeten tijdens het kijken naar X-Men.

Als ik dan ongeveer tel in calorieën wat mijn fietstocht & werkdag hebben opgeleverd, heb ik dat normaal gezien verbrand. Maar ik vrees ervoor dat ik niet op die manier moet denken. 

Daarom was ik deze avond in een hogere versnelling naar huis gefietst, en zal ik morgen een tandje bijsteken. Maar voor vandaag is het genoeg geweest. Ik ben moe, & ik ga slapen.
_________________________________________
PS: Ik heb me misselijk van de chips gevoeld.
PPS: Ik haat mezelf er niet om, het hoort erbij.
PPPS: Als ik maandag op de weegschaal tegenslag heb, beklaag ik het mij waarschijnlijk harder.

1 opmerking: