zondag 18 mei 2014

Dag 13

Ontbijt 
  • 2 boterhammen
  • filet de sax
  • smeerboter
  • banaan
 

Fietsen, fietsen, fietsen 

Deze morgen moest ik al vroeg naar mijn weekendwerk vertrekken, maar de zon scheen en het was heerlijk om te fietsen!

Tussendoortje 

Nectarines zijn niet enkel sappig en het ideale tussendoortje op een zonnige dag, ze zijn ook gezond (want duh, het is fruit!). Ik kijk gewoon al uit naar warme zomerdagen, zodat het enige wat mij verfrissing kan brengen vers fruit & zwembaden zijn. 

Middageten  
  • wrap
  • 2 eieren
  • 50 gram spekjes
  • rucola
Gisteren had ik ook een wrap gegeten, en die verkopen ze niet per één. Daarom heb ik gekozen om deze middag nog eens een wrap te eten, maar ditmaal helemaal anders! Het was trouwens maar één wrap, die ik doormidden heb gesneden.

Ik had spekjes en een omelet gebakken, maar alles laten afkoelen. Toen het eenmaal koud was, had ik het in de wrap gerold met wat rucola. Het is zo eenvoudig om te maken! Ik ga ineens ook al een andere versie meegeven om in een wrap te eten: gerookte zalm & kruidenkaas met wat ijsbergsla. Daar had ik eigenlijk meer zin in, maar ik had geen zalm & geen kruidenkaas.

Tussendoortje 
I love apples. 
 
Run, run!
Na eerst enthousiast naar mijn werk gefietst te zijn, ben ik in allerijl terug gefietst. Ik moet vanavond nog mee helpen op een fuif, en ik had exact anderhalf uur de tijd om naar huis te fietsen, me op te frissen en nog een gezonde maaltijd te maken. Haasten is verre van goed, zoals ik al eerder zei: Ik neem graag mijn tijd voor dingen. Maar soms gaat het niet anders. 

Avondeten 
De snelste oplossing leek me een croque monsieur te bakken, en er een slaatje bij te eten. Het idee werd snel ontkracht, toen mijn zus nog kip op overschot te hebben bij haar thuis. Dus, voor de zoveelste keer deze week, at ik kip. Ik vind dat niet erg, omdat ik graag kip eet, en als ik niet zo zou letten op gevarieerde voeding, zou ik echt ook wel dagelijks kip kunnen eten in plaats van andere vleessoorten.
 
Maar dus, een salade zonder veel extra's :) Ik had de honingmosterddressing van Weight Watchers gebruikt op de salade, en ook wat ketchup voor bij de kip genomen. Easy enough.








Je danse avec le vent, la pluie 
Vanavond was het party-time! Ikzelf stond aan de bar, en ik mocht cocktails maken. Ik had nog nooit een mojito gemaakt, dus voor de fuif begon heb ik een snelcursus mojito-maken gekregen. Dit is het enige drankje met alcohol dat ik deze avond geconsumeerd heb! En dit drankje heb ik dan nog eens gedeeld met mijn mojito-shake-leerkracht, Steven. 

Omdat ik op een handige plaats stond tijdens de eerste shift van de fuif, heb ik mezelf getrakteerd op bruiswater met limoen, ijs en muntblaadjes. Een mojito-light, als het ware!

Ik heb mijn armspieroefeningen met het filmpje niet meer gedaan, maar ik heb na mijn shift aan de cocktailbar geholpen met leeggoed en nieuwe bakken drank aan te brengen. Ik weet niet precies hoe zwaar een bak frisdrank met 24 flesjes is, maar het was zwaar genoeg om op het einde van de avond kapot te zijn. Amai! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten